Annons:
Etikettövrigt-om-specialkost
Läst 518 ggr
tlover
9/16/16, 10:11 PM

Får du rätt mat ute?

När du äter ute får du oftast rätt mat eller blir det ofta fel? Äter du ens ute eller går det inte med din specialkost?

l'm back

Annons:
tlover
9/16/16, 10:14 PM
#1

Är det inte en och samma restaurang så är det ofta som jag får fel mat. Inte var eller varannan gång men var tredje eller var fjärde på nya ställen.

l'm back

[Outlawly]
10/5/16, 9:24 AM
#2

Man måste vara så otroligt tydlig när man går på restaurang.

Senast jag var på grekiska kolgrillsbaren förklarande jag att jag inte kan äta mjölk så ta bort tzatzikin och allt annat med mjölk, hon jag beställde av sa att hon förstod för hon är också "laktos". Jag fick fetaost i maten 😕 Men jag kunde plocka bort dem och äta ändå. Men folk som jobbar med mat borde ha bättre koll!

Jag gillar inte gå på nya restauranger när jag inte vet vad jag inte kan äta.

TatsuOni
10/5/16, 11:40 AM
#3

Jag äter helst inte ute just för att det ibland blir fel. Jag har två stället i stan som jag köper mat ifrån där jag vet att det blir rätt.

Vid ett tillfälle då vi åt ute så var jag övertydlig med vad min mat inte får innehålla och ändå så blev jag sjuk efteråt.

En annan gång så fick jag dividera med en restaurang om socker (maten skulle redan vara glutenfri). Ägaren menade att maten inte blir god utan socker i. Jag sa att det spelar ingen roll för jag KAN inte äta socker. Någonting blev fel med maten och jag var dålig hela kvällen, men jag var bättre dagen efter så det kan inte ha varit socker utan troligen en väldigt liten mängd gluten. Hade det varit socker eller rent vete så hade det tagit en vecka att återhämta mig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: