Annons:
Etikettövrigt-om-specialkost
Läst 437 ggr
tlover
2018-09-28 15:14

Tycker du om att äta ute som specialkostare?

Du som äter specialkost, tycker du om att äta ute eller blir det jobbigt? Eller går det kanske inte alls?

Jag tycker själv det är ganska jobbigt och äter bara ute om jag måste, på grund av mig måste sällskapet alltid gå från restaurang till restaurang tills vi hittar något som jag tål.

l'm back

Annons:
TatsuOni
2018-09-29 09:55
#1

Jag tycker att det är jobbigt. Enda gången jag äter ute är när vi bjuder ut min far som t ex födelsedagspresent och då ringer jag och bokar bord och "beställer" min mat i förväg. Det har blivit fel någon gång så att jag har blivit sjuk…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tant Grön
2018-09-30 13:10
#2

Jag är vegetarian, om det räknas till specialkost. Nästan aldrig några problem att äta ute, eftersom det finns så många restauranger med utländsk mat, som indisk, kina/tai, pizza m.m. som finns som vegetarisk.

tlover
2018-09-30 13:17
#3

#2 Ja det är en typ av specialkost

l'm back

Chinesecrestedlover
2018-10-03 15:21
#4

Äter aldrig ute. Litar inte på att det skulle vara enligt min "standard" eller vad man ska kalla det. Jag är väldigt strikt vegan och äter till skillnad från de flesta andra veganer (vad jag förstått) inte "spår av…ex. ägg, mjölk osv.".  Har dock aldrig upplevt det som något problem egentligen, jag är van att det är så liksom. Ska jag vara borta över dagen t.ex. och vet att jag kommer behöva äta så tar jag helt enkelt med mig något. Alternativet om jag inte har med mig något är att jag i så fall går in på någon matbutik och köper någon frukt eller något som ex. vegansk kvarg, soja yoghurt eller dylikt…om jag nu inte känner för något onyttigt och köper mig en vegansk glass eller så då förstås😃

Upp till toppen
Annons: