Stackars de som ska fixa min mat
Jag anmälde mig nyss för en grej på jobbet där man skulle anmäla bland annat specialkost. Jag tycker nästan synd om den som ska fixa min mat "Äter Laktosfri kost och glutenfri kost (små mängder tex soja är ok och även havre), tål ej trädnötter (kokos och jordnötter är ok), mandlar, rå stenfrukt (oliver är ok), råa äpplen, råa päron, råa morötter. Jag kan ej heller äta stora mängder ägg (mer än ett), stora mängder rå lök, för fet mat och för hårt stekt mat. Jag tål spår av allt ovan."
l'm back
Haha, jag lider med dig men tänker ändå på deras reaktion när de läser det. De måste bli ganska ställda. Hoppas du får bra mat!
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Det låter som när jag o min syster ska ses. Jag nötter, mandel, apelsin. Hon laktos o gluten
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har eventet varit, och vad fick du?
De senaste gångerna jag varit iväg på något, har ej anmält specialkost dock, så har jag noterat att lunchen varit piffiga sallader men med rätt "säkra" ingredienser. Det är ju rätt smart faktiskt.
Hoho det påminner mig om min egen kost, som idag är rätt enkel för egen del och enkel när jag väljer mina ord rätt, men kan tyckas tämligen svår för den som äter helt annars.
Sädesallergiker- all typ av gluten och även havre som separat sädeskälla, som jag reagerar otroligt starkt på (eksem runt ögonen, kaos i magen), utöver denna är jag mjölkproteinintolerant och har ibs. Jag är dessutom vegan, high raw.
För att förenkla det så säger jag bara: glutenfri, havrefri vegan med fokus på det gröna. Ej stekt. =)

Hur gick det?
Stolt ägare till tre La permer
Känner igen mig där. Brukar ibland säga "tala om vad det är i maten så ska jag tala om ifall jag kan äta den". 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ